יום שבת, 9 באפריל 2011

Paper Design


הפוסט הנוכחי יעסוק כולו בעיצוב עצמו. אחרי בחירת לוח השראה, לקוחה וצבעוניות, ותוך כדי המשך חיפוש בדים- אפשר להתחיל בסקיצות.
את הדיגומים מהנייר שראיתם בשני הפוסטים האחרונים תרגמתי בכמה צורות לבד. לכל צורה אני קוראת "משפחה", ויש בה אלמנט עיצובי אחד שמאפיין אותה.
למשפחת הדגמים הראשונה אני קוראת "The Melon-Hose Family". הכנתי חתיכת בד בה גזרתי חריצים בבד, ובשביל שלא ייפרם עיבדתי אותו בעיבוד פנימי. אחר- כך דיגמתי עם חתיכת הבד הזו במספר צורות. כשסיימתי לדגם, והסתכלתי על התמונות במחשב, לא יכולתי שלא לשים לב לאיזכור של מכנסי ה-Melon Hose, הלבוש הגברי במחצית השניה של המאה ב-16 באירופה (האופנה הספרדית).
הנה הדיגומים, לצד איורים טכניים* שמסבירים אותם, בתוספת עיצובים נוספים בהשראת הדיגומים:


(*איור טכני- איור מפורט של החלק הקידמי וחלק הגב של הבגד (ולפעמים גם חלק הצד), תוך התייחסות לכלל המרכיבים שלו. באמצעות האיור הטכני אפשר להמשיך לביצוע הדגם).


והנה מכנסיי ה-Melon Hose מהמאה ה-16 (שימו לב לדמיון):
 Giovanni Battista Moroni, Der Schneider


המשפחה השניה היא "משפחת הסימונים". פה יצרתי חתכים במקומות בהם אנו רגילים לראות מתפרים, ממש כמו בנייר בו כשרוצים ליצור נפח יוצרים חתך לא ישר ומדביקים אותו. בנוסף, הוספתי סימונים מוכרים מעולם הגזרות כמו "Center Front", "Center Back" ו-"XXX" (קיפול בד), מלווים בק̣יווקוּו̣ים מעולם הנייר.
משפחה זו מזכירה לי דגם של מרטין מרג'יאלה: חולצה שנראית כמו טורסו של בובת דיגום:
Semi-Coutoure, Martin Margiela
למשפחה השלישית אני קוראת "משפחת הקפלים", והאלמנט העיצובי שלה הוא, כמובן, קפלים. במקום לגזור חריצים אפשר לקפל את הנייר ולהגיע למראה די דומה לזה שבגזירת נייר.



מערכות לבוש 
פה יצרתי 12 מערכות לבוש שונות המשולבות ממגוון האלמנטים העיצוביים שמרכיבים את שלושת ה"משפחות העיצוביות" שלי:


בדים בדים...
עכשיו זה בדיוק הזמן ללכת שוב לנחלה ולחפש בדי כותנה נוספים שמתאימים לעיצובים שלי... הנה הבדים החדשים (וגם צירפתי את אלו שהעליתי כבר קודם כדי שאוכל לבחור כשכולם מונחים מולי):


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה